Stichting Orthopedie UMCG en Wetenschap
Support for development in motion

Beleidsplan

Doelstelling:
De doelstelling van de stichting is het bevorderen van de deskundigheid en van het wetenschappelijk onderzoek op het vakgebied van de orthopedie in de ruimste zin des woords en ten behoeve van het algemeen belang, daarnaast ook het bevorderen van de naamsbekendheid en positionering van de afdeling orthopedie van het UMCG.

Werkzaamheden:
De te verrichten werkzaamheden van de stichting zijn alle handelingen die rechtstreeks of zijdelings voorvloeien uit het dienen van eerder genoemde doelen. Hieronder vallen passieve en actieve verwerving van inkomsten om wetenschappelijke activiteiten te kunnen faciliteren. Hieronder kunnen vallen het faciliteren en organiseren van activiteiten als congressen, scholing, netwerkbijeenkomsten, publieksacademies, en andere activiteiten waarbij inkomsten gegenereerd worden voor de stichting dan wel uitgaven gedaan worden met beoogde kenmerken. Hier onder kan bijvoorbeeld ook vallen het mogelijk maken van werk of congresbezoek voor presentaties op gebied van orthopedie UMCG door betrokken studenten, jonge artsen in opleiding of stafleden. De inkomsten zullen vooral door donatie zijn en door activiteiten ten bate van de stichting.

Beheer van middelen:
Het beheer van de middelen zal door het bestuur in gezamenlijkheid worden verricht en over de besteding van het vermogen van de instelling zal in gezamenlijkheid worden beslist. De besteding van het vermogen zal afhangen van de aanvragen en inkomsten en er is geen doel in deze buiten een positief saldo te allen tijde. De besteding van de middelen zal zijn om de boven gestelde doelen te dienen. Het bevorderen van deskundigheid en van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van de orthopedie, de naamsbekendheid en positionering van de afdeling Orthopedie van het UMCG zijn hier belangrijk in.

Verslag activiteiten zal jaarlijks aangevuld worden in onderstaand kader:

2023: er zijn nog geen activiteiten te vermelden, de ANBI status is toegekend per 1-1-2023.

Financiële verantwoording in onderstaand kader:

2023: er is nog geen uitgave gedaan, saldo 12.270 euro per 9-8-23

Vestigingsadres: Rijksstraatweg 280, 9752CL Haren Gn
Nummer van de Kamer van Koophandel: 02099581
RSIN: 818181783
Bankrekening: NL71 ABNA 0431 4038 72
Bestuur: voorzitter prof. dr. P.C. Jutte, secretaris dr. C. Faber, penningmeester drs. A.L. Boerboom.